Ultraljud

Hej på er! ☺️ Allt bra denna gråa lördag? Eller, ni kanske har jätte fint väder där ni bor? I Katrineholm är det iallafall jätte grått och ruggigt! 😩 Just nu sitter jag i bilen påväg till sjukhuset för att göra ultraljud på den stora kroppspulsådern i magen. I bilolyckan jag var med om 08 så bröt jag ju ryggen på två ställen och punkterade min kroppspulsåder så den gick sönder. När jag opererades fick dom inte ihop den helt och var tvungna att sätta in " som en lapp / Patch " dom sydde på kroppspulsådern så man sedan kunde st ihop den! För att kolla så att denna " lapp " växer med mig och min kroppsoulsåder måste jag varje år göra ett ultraljud för att se om den sitter bra och inte håller på att gå sönder, för då blir det skuten direkt!! Ni som inte vet vad kroppspulsådern år ska jag skriva lite fakta om den under! Så ni som inte vet hur hurpass allvarligt det är om kroppspulsådern går sönder! 

(null)
(null)

kroppspulsådern - ultraljud