Den vanliga turen

Hej på er mina fina! Hoppas att allting är bra med er. Idag är verkligen en skit dålig dag för mig, jag ha varit ganska hängig och trött den senaste veckan, och imorse blev jag så himla dålig! Jag kände igen symtomen från förr och visste att det bara var att åka in till akuten, så mammas vän körde in mig dit så jag fick ta lite prover osv. Det visade sig vara samma infektion som jag har haft förr ( vilket jag redan förstod ) så jag fick pencilin som jag ska äta 3 gånger om dagen i 5 dagar. 
 
Jag har hört och läst så mycket dåligt de senaste året om sjukvården och hur folk med allvarliga probelm får vänta i flera timmar innan dem fått hjälp, men idag när jag var på akuten var dem så snabba och bra så jag har absolut ingenting att klaga på. Dom var så snälla och omhändetagande och förstod precis vad jag menade när jag förklarade att detta är ett upprepande problem i mitt liv, så dom hjälpte mig på bästa sätt ( så som min läkare brukar göra ) och jag fick med mig rätt mediin hem. Är så tacksam för dem som jobbar inom sjukvården, vi hade ju aldrig klarat oss utan dem! 💖