Mig och mitt handikapp

Hej hopp ! 

Nu har jag bytt till BLOGG.SE och glömmer NATTSTAD.SE 
Ni som följt min andra blogg vet ju massor om mig. Men för er nya läsare så kan det va lite kul att veta nått om mig.. 

Mitt namn är då Felicia Viberg. ( Eller det jag är känd för, MISSWHEELCHAIR ). Jag är 13 år gammal och bor i en liten stad som heter Katrineholm.. 
Det finns inte mycke som är så speciellt med mig. Vrf jag bloggar och vrf jag kallas Misswheelchair är för jag sitter i rullstol pga en bilolycka 2008. Och ni som inte vet vad som hände, ja nu har ni att läsa !




2008 var jag med i en bilolycka,lite utanför vingåker.
Jag och Michelle hade vart på hundklubben en helt
vanlig och solig dag,nån dag innan modsommar bara!
Så vi hade hyrt en stuga lite utanför vingåker,
och efter hundklubben skulle vi ut dit,för
mamma och hennes gamla kille va där!
Min systr övningskörde ( Zabina )
så hon och hennes ritiga pappa kom
och hämtade oss,det va inte meningen
att hon skulle köra,eftersom man igenkligen
inte får,men vet inte vrf det blev så?
 
Så vi satte oss i bilen och åkte iväg,allt va as bra,
Michelle och jag hade skrattat hela dagen och hade
längtat tills den här dagen! Det a ju sommar lov
så vi trodde att det skulle bli världens bästa sommar lov!
När vi hade åkt en bit så körde vi på en väg som mamma
hade sagt till Classe(Zabinas pappa) att vi inte skulle åka,
och att Zabina inte skulle köra! Men så blev det iaf..
Sen när det inte var långt kvar så var det en rak sträcka och
en kurva lite längre fram,från kurvan ser vi en bil komma
i full fart mot oss,på våran sida!
 
Zabina blinkar och tutar att han ska flytta på sog och hon
bromsar in,men han forsätter köra och snabbt,så vi fick
svänga av och ner i ett dike,bilder får på nått sätt nån kraft
så vi flyger upp på en sten mur och in i ett träd.
Zabina slog i huve i ratten,Michelle i huve i framsätet,
jag flög fram så Chlasse kunde se mig och tillbaka till
baksätet igen,jag hade bara midjebälte för jag satt i mitten.
 
Jag vaknade till av att jag hängde på Classes rygg ,
för han tyckte det började luckta bensin och trodde att
bilden skulle börja brinna. Så jag hängde på nått sätt
på hans rygg,sen blev allt svart. Jag vaknade till igen
ute på gräsmattan av att Michelle skrek,Jag kunde känna
hur jag blödde i munnen och näsan och hade svårt att andas,
det blev inte bättre för att Michelle skrek,men vad kunde jag göra?
Svimmade till nån gång igen och aknade när jag hörde
abulanserna komma till olyckslpatsen där vi låg,
När dom bar upp mig på boren svimmade jag till igen,
men vaknade i ambulansen och frågade en av dom : Kommer jag dö?
 
Mamma hörde hur ambulanserna körde förbi och hon satt fast där
vid stugan,för vi hade ingen bil då och hon och hennes gamla kille
fick körning ut dit,Så hon visste att jag åkte i en av dom ambulanserna
men hon kunde inte göra nått.Jag fick åka till eskelstuna först och
sen i helikopter till upppsala.
 
Jag hade brutit ryggen,del av tarmen och kropspulsården.
Jag fick operesar jag vet inte riktigt hur många gånger,men mer än 2,
för först fick dom inte igen min mage när dom skulle sy.. 
men andra dagen fick dom de! Så jag har ett stort err
mitt på magen,och ett stort mitt på ryggen .
Vi fick ligga på sjukhus i ett helt sommar lov,
När dom skulle ta ur andnings grejen som hjälpte mig att andas så var Zabina med,
för då mådde hon bättre,så kommer jag ihåg hur hon sätt där
vis kanten och sa : kom igen Felicia,andas , jag vet att du klarar det, snälla kämpa på nu! 
Och utan hennes hjälp efter allting gått igenom hade jag inte vart här idag.
Och efter det har jag blivit mobbad,ryckten om olyckan osv..



Livet kan va hårt, men låt det rulla på ~

jenniferyolo

felicia <3

Svar: Jennifer <3
Felicia Viberg

Cajsa

tack finaste! :D

ska läsa om din historia! tycker att det är spännande med folk som faktiskt har något att komma med till bloggvärlden som du. ;-)

Svar: SV: Varse :D Gör så. Ja tack så mycke! :) <3
Felicia Viberg

Anonym

Nee, gud va synd om dej! :(
Jag har följt din förra blogg länge men nu ska jag börja följa din nya för du är så grym och du gått igenom mycket, hoppas du har det bra nu! :)

Svar: Tusen tack ! Vad kul att du har följt min gamla och ska följa min nu ! :D Ja, tack desamma ! <3
Felicia Viberg

ellinor

grymt starkt! hur har din dag varit annars? :)

Svar: Tack! :) Den har vart as bra :D Din då?
KRAM!
Felicia Viberg

Catrine

Är det bättre på nattstad eller på blogg.se ?

Svar: Jag tycker blogg.se ! Men det e helt upp till en sj. Men testa och fixa en blogg här och kolla hur den är! Jag tycker det är värt de! :D
Felicia Viberg

Clara

JAG TOG SISTA BILDEN! STOOLT.SE^^ saknar diig<3

Svar: Haha yes u did honey! Saknar dej också, vi ses på måndag ! <3
Felicia Viberg

Felle

Stor respekt till dig :D

Svar: Tusen tack ! :)
Felicia Viberg

Sofie Emma Aurore

jag blev verkligen berörd & låt mig veta, är det fortfarande folk som går på dig för ditt handikapp?

Svar: Tack! Ja, tyvärr!
Felicia Viberg

lovisa bosinakis

Shit vad stark, älsksar texten längst ner! Kämpa på!

Emelie

Hej! Jag hade lite svårt att hitta något sätt att kontakta dig på annat än som kommentar. Du kanske inte har någon mejladress här heller så?

Hur som helst, jag heter Emelie och läser första året på civilingenjörsprogrammet på LTU. I min nuvarande kurs har vi ett projekt vars tema är: Design for wellbeing med avseende på funktionshindrade. Jag och min grupp har valt att fokusera på rörelsehindrade innan vi smalnar av projektet ytterligare.

Vi tycker att det vore roligt att få prata med någon yngre, så min fråga till dig är nu; skulle du du kunna tänka dig att svara på några frågor över mejl?

Om det känns okej, så hör gärna av dig till mig!

Tack på förhand

Emelie

Taxi tjejen

Tack för att jag fick låna din rullstol idag så vi slapp vänta längre på en annan taxi. :)
Jag vart lite nyfiken på dig om vad som hade hänt dig för tyckte synd om dig men samtidigt som du såg så glad ut så sökte bara på google snabbt (då din mamma sa ditt namn) och då kom du upp på en gång. Hemskt och den där idioten hoppas jag har låst in sig någonstans och aldrig sätter sig i en bil igen... Men jag beundrar din styrka och dina mål av de lilla jag hunnit läst om dig. :) lycka till och hoppas du når dina mål! // taxi tjejen

♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Hemskt det lät med olyckan! Men kämpa på och gör det bästa av situationen :)

Maja ♥

Usch vad hemskt!
Kämpa på! <3

Mella

Starka lilla flicka! Rörande historia och vardag du lever i. Har sjäv opererat ryggen (medfödd sjukdom)och vet hur det är att ligga hjälplös. Kämpa på och sluta aldrig le! stora kramar Mella

Anna

Vill bara skriva och berätta för dig att jag tycker du är otroligt stark! Hemskt med olyckan, och du är otrolig som klarat dig igenom det. Kämpa på, du inspirerar mig ska du veta!

Styrkekramar!

Anonym

Hur kan man mobba någon p g a att man sitter i rullstol:( blir så ledsen när jag läser det. Min kompis sitter oxå i rullstol, han var med i en bilolyka när han var åtta och bröt ryggen. Idag läser han till civilingenjör, har flickvän och hus:)kram

Svar: Hm jadu jag vet inte riktigt.. jaha vad kul att det gått bra för honom! :) Stora kramar !
Felicia Viberg

therese pue

-Åh tack dsm! :)

Blev nyfiken och läste lite här. Tråkigt att höra vilka idioter det finns ute på vägarna som kan ställa till med sånna problem för andra... Men du har tur som lever och hoppas du mår riktigt bra trots allt! :D Fin är du!

Torbjörn

Vilken idiot den som kom på fel sida av vägen. Du har full respekt av mig

Emma

Grät när jag läste det här...
Du verkar vara en helt fantastisk och otroligt stark tjej! Önskar dig all lycka. Kämpa på! <3

Mikazuki Chan

urss vad läskigt... det låter so hämskt.. ;__;

madabouttea.se

Vilken gripande historia och du är stark som kämpar på! Jättefin blogg har du också, hoppas du tittar in hos mig :)

Ebba♥

Sjukt starkt av dig och din syster, hoppas du får det bättre, och att alla har slutat mobba.

Fin blogg

Lana

Wow, du är otroligt stark som klarar av detta.

Svar: Tusen tack fina du!
Feliciah'

Emma

åh vad otäckt men du är stark som kämpar på! :)

Anna Lundin

❤❤❤