UPPDATERING

SKOLAN
Jag kämpar i några veckor till med Sv2 som jag failade i 2an och glömde skicka in rester på, men kursen är bara på 10 veckor och det är kanske 2-3 veckor kvar bara. När jag är klar med det ska jag ta paus över jul och nyår för att ladda upp inför 2020 då jag ska ta tag i min kära matematik som jag inte heller klarade haha, failade den 2 gånger !! Herregud jag och matte alltså, vi är inte kompisar haha. 
 
HEMMA
Jag känner att jag typ vill kasta ut allting jag äger ( okej inte allt men nästan ! ) för det är inte min stil längre. Det känns som att jag har köpt saker för att ha ''sålänge'' men nu har jag bott här i snart ett år och nu börjar jag få lite damp på att det inte ser bra ut hemma. Är trött på min fula soffa, trött på tavlorna jag har, trött på gardinerna, trött på kuddarna, trött på allt haha! 
 
JOBB
Jag har äntligen börjat på Iris ( en inkulderad arbetsplats för folk som kanske inte jobbat på länge eller som kanske aldrig har jobbat som i mitt fall. ) Jag ska ju göra nån sorts arbetsträning för att se hur mycket jag orkar jobba pga mitt handikapp, men än så länge ska jag komma upp i 10 timmar i veckan här på Iris och göra massa arbetsrelaterade saker inför jobbet jag ska söka. När jag är uppe i det och klarar av det kommer jag gå runt som en yr höna och lämna CV till alla butiker jag kan tänka mig haha... och kanske med lite tur få en arbetsplats där jag kan arbetsträna, och min önskan är ju att få en vanlig anställning så man kan bli självförsörjande. Meeeen, än så länge sitter jag här med arbetsförmedlingen och gör aktivitetsrapporter varje månad samtidigt som jag pluggar lite svenska. 
Eftersom min svenska kurs bara är på 10 veckor så känns det ändå helt okej att vara här på Iris och söka jobb samtidigt som jag pluggar. Jag har till och med lite tid över för min onlinebusiness ( dock vet jag att om man har tid över så kan man kämpa på mer med det man redan har.. så frågan är om jag kanske ska göra det istället haha... ). 
 
KÄRLEKEN 
Jag och Jocke har snart varit tillsammans i ett år, jag vet att vi började träffas på sommaren men vi blev inte tillsammans förrens vid jul / min födelsedag. Snart är det ett helt år, och i februari har vi varit sambos i ett år också, haha vad häftigt! Jag har alltid sett fram emot att bo ensam, jag tycker ju om att vara ensam, men att ha någon att dela sin vardag med är fan bättre, speciellt när man tycker om personen så mycket! Vår önskan i framtiden är att skaffa hus längre upp i landet med några hundar, och sen ungar. Vi båda är så trötta på att bo i en liten skit stad med muller, folk man inte tycker om och ja allting som kommer med att bo i en liten stad. Vi vill ut på landet, skaffa egen familj, bygga eget anpassat hus med trädgård. Vi båda vet att det är långt fram i tiden, men vi ska dit! ❤︎