Uppdatering om ...

Hej på er mina hjärtan ❤ 

Allt bra med er? Med mig är det faktiskt mycket bättre! 
Jag tänkte uppdatera er lite om hur det gick på akuten samt varför jag var där + varför jag fick åka tillbaka. 

I Tisdags hade jag skit ont i mina njurar ( vi chansade på det eftersom dom sitter där jag hade ont ) och tillslut fick jag så ont så jag och Jacob åkte upp till akuten. Det vet ni ju eftersom jag skrev det i inlägget under. Men dagen efter på förmiddagen åkte jag ner till sjukhuset igen för att göra ett ultraljud på njurarna för att se om man hittade nån sten eller liknande. Allting såg fint ut och jag hade inte alls ont på onsdagen efter nån-sorts -spruta jag fick på akuten dagen innan. Allt var frid och fröjd och jag var bara glad över att slippa smärtan i min högra njure. Notera alltså att det bara gjorde ont på HÖGRA sidan! Skit konstigt haha. 

På onsdagen fyllde Jacob 18år så jag följde med honom och hans 2 vänner ut på krogen ( vilket kanske inte var så jätte smart av mig ) men jag drack bara en öl samt en liten drink. Antagligen räckte det eller så var det någonting annat, för på torsdagen när jag kom hem ( efter jag tagit en liten tupplur ) vaknar jag med sån jävla smärta i min VÄNSTRA sida !?! Jag hade så ont så jag grät alltså, jag skämtar verkligen inte! 😫

Som ni också vet så åkte jag och mamma upp till akuten igen och fick träffa en ( enligt mej ) bättre läkare som kände och klämde på magen innan han gav mig en Voltaren-spruta. Den började värka efter kanske 15-20min och på så sätt kunde han utesluta vissa saker, samt efter alla prover sköterskan tog på mig, USCH FYF*N! 😭
Det visade sig iaf troligtvis vara njursten.... Ni som inte vet vad det är så googla på det.. det gör så jäkla ont och man kissar inprincip ut stenar/grus. Som tur är fick jag recept på Voltaten nu så om jag får ont så hjälper den iaf 👍 

Gud hörrni, förlåt för den jätte långa texten men nu vet ni! ❤ 
Imorgon ska jag uppdatera er lite om vad jag gjorde på Jacobs 18års dag ☺️ 


akuten - njursten - sjuk
AB

Usch det låter inget vidare med njursten. Har det något samband med din skada och att du sitter i rulle?

Svar: Ja det kan de göra men ingen aning om så är fallet denna gång. =)
Felicia Viberg