Plugg-lista

Detta är någonting som verkligen har hjälpt mej på den senaste tiden nu när skolan har dragit igång som vanligt.
Personligen så tycker jag att det blir mer pluggande för varje år och då är det lätt att verkligen snurra ihop allting.
Jag har alltid haft problem med att komma ihåg vad som är klart, vad som är halv klart, vad som ska lämnas in och vad jag måste göra den dagen...
Det har lixom blivit en stor röra av allting men med hjälp av att jag satte mig ner i 5 minuter och skrev ner allting så underlättade det för mig i flera dagar frammåt. Man kan ju även skriva up deadlinen till dem olika uppgifterna om man vill men denna gång valde jag att skriva upp dem viktigaste uppgifterna som jag måste få klart tills nästa vecka. 
 
Hur smart som helst tycker jag! Jag satt inne hela dagen igår och pluggade och nu är jag äntligen klar, det gick super snabbt!
Förstår inte varför jag inte har gjort såhär tidigare..? ;)
 
Tilda Barkselius

Grymt att skriva upp en lista!!