Vinter lista

Vad tycker du om vintern?
Jag både hatar och älskar vintern samtidigt. Det är så himla fint och mysigt när det snöar eller när man ser hur snön på marken nästan glittrar i sol ljuset. Det jag hatar är ju att jag inte kan komma ut, eller ta mig någonstans. Jag tror jag var mer förälskad i snön innan olyckan, nu är det mest ett hinder i min vardag. Men det är ju såå fiiint

Hur kommer du se ut i vinter?
Jag kommer se så mysig ut som det bara går, just för den härliga jul känslan. Det kommer vara mycket stickat och gose strumpor.

Snö och -20 grader eller snöfritt och +10 grader?
Helt klart -20 och snö, om man håller sig inomhus så kan det bli en riktigt mysig vinterdag.

Några särskilda planer för din blogg i vinter?
Nej jag tror inte det, hade tänkt visa några nagellack ur min adventskalender jag fått, men vet inte riktigt hur jag ska göra med de, eller om de ens uppskattas.

Vad gör du för att få upp värmen när det är iskall ute?
Dricka en varm kopp te eller choklad, sätta mig framför brasan och bara mysa. Här i lägenheten har vi ju ingen öppen brasa så istället brukar jag tända massa ljus på rummet och krypa upp i sängen med en filt + en bra bok.

Berätta om ditt bästa vinterminne.
Oj vad svårt haha! Jag har helt ärligt inte så mycket minne kvar av livet innan bilolyckan och kan knappt komma på ett.. men en sak som var riktigt rolig var när jag var mycket yngre, innan bilolyckan, så var jag, min mamma och hennes dåvarande kille ute i Vingåker vid en skidbacke, vi var där hela dagen och bara åkte skidor, grillade korv, kastade snö bollar på varandra och drack varm choklad. Det är nog de vinter minnet som ligger närmast hjärtat ( och de enda jag kommer ihåg haha )

Nämn fyra saker du vill göra i vinter.
1. Läsa ut min nya bok som jag precis börjat på!
2. Fira 3år med min pojkvän.
3. Fylla 18 och ha en mysig liten hemma-fest.
4. Färga håret till lite blondare. Jag tycker det är så fint med blont hår och snön som glittrar i bakgrunden.

Nämn kultur du planerar att konsumera inom de närmaste månaderna.
Oj, ingen aning faktiskt. Jag är inte mycket av en kultur-tjej. Inte just nu iallafall..

Vad vill du att ska vara annorlunda denna vinter i jämförelse med förra vintern?
Ja alltså om jag fick välja så skulle det inte komma någon snö alls haha och jag skulle vilja träna efter julbordet hahaha.

Här är en bild på mitt fönster efter jag jul-pyntat lite. mysigt va?💕

vinter - vinterlista