Nattskena

Go kväll! 

Låg precis och skrev ett långt inlägg om det jag kommer att skriva om nu, men precis när jag skulle förhandsgranska så BAM dör min telefon!! Så himla typiskt 😠😠👎 Men okej, here we go again!

Jag var hos tandläkaren för exakt en vecka sedan och satte i 4st gummisnoddar i tänderna, 2st på var sin sida på överkäken. Idag var jag återigen hos tandläkaren och tog bort de 2st som var kvar haha. Istället så satte jag in 2st "metallbitar". I dom här metallbitarna så ska jag sätta i som en " metallbana ". I denna metallbana så sätter jag även fast en mjuk "kudde" som sitter emot nacken. 

Denhär kudden har 2st band som jag sätter i denhär "metallbanan" som sedan spänner åt bakåt så även tänderna spänns bakåt. 

Vad hjälper detta till med då? Jo! När denna metallbana dras tillbaka så gör ju även metall bitarna i mina tänder det och på så sätt kommer mitt överbett dras bakåt lite. Jag vet inte riktigt säkert hur mycket bakåt den kommer dras  men endel tror jag eftersom det hjälper till innan jag sätter på den riktiga tandställningen

Jag ska ha denna nattskena i 6veckor. Efter dessa veckor tror jag att jag får den riktiga tandställningen!! 
Detta kommer ju vara en riktig prusidur nu ett bra tag, men jag tycker verkligen att det är värt det. Jag kommer ju få världens finaste tänder när allt detta är klart! 
Ska man vara fin så får man lida pin😉❤️ 



linah

resultatet kommer ju bli riktigt bra i slutändan:D so it's worth it!

Malin Lindgren

Tråkit att behöva ha men tänk vilka reslutat du kommer få :) Är dock glad över att ha naturligt raka tänder :)